علت سرد نکردن چیلر و تعمیر آن

علت سرد نکردن چیلر و تعمیر آن

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما

چیلر به جهت تامین سرمایش برای تهویه مطبوع یا صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این سرمایش به صورت ایجاد آب سرد و انتقال به آن به وسیله پمپ های سیرکولاسیون صورت می پذیرد. چیلر تراکمی شامل ۴ جز به نام های اواپراتور کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط میباشد. در چیلرها نیز با استفاده از کمپرسور فشار مبرد را به اندازه دمای کندانس بالا میبرد، کندانسور گاز فوق داغ به مایع اشباع تبدیل میگردد و در شیر انبساط به فشار را پایین آورده و بنابراین دما نیز به نیز متناسب با فشار افت می کند. با ورود مبرد به اواپراتور چیلر در انجا با توجه به فشار اواپراتور و دمای اب، مبرد به صورت بخار فوق گرم تبخیر شده و دوباره وارد کمپرسور می گردد. چیلرهای تراکمی به دو دسته هوا خنک و آب خنک تقسیم میشوند می شوند. چیلرهای تراکمی هواخنک، به چیلرهای اطلاق می شوند که کندانسور آن کویل هایی هوایی به همراه فین و به وسیله فن هوا از روی کویل گردش میکند. چیلر های آب خنک که دارای کندانسور شل و تیوپ باید به همراه برج خنک کننده در مدار قرار میگیرند. حال در صورتی که چیلر سرمایش مورد نیاز را تامین نکند علت را باید در آلارم ها و از مدار خارج شدن کمپرسور چیلر دانست. اگر چیلر دچار ایراداتی شود در اصطلاح دچار ارور شده است که در این مقاله به بررسی کامل و دقیق آن میپردازیم.

آلارم های چیلر تراکمی

  • آلارم آنتی فریز Anti Freeze Alarm :

 

هنگامی که دمای آب در خروجی اواپراتور که توسط یک پراب دمای NTC به نام EOWT: (Evaporator Outlet Water Temperature) خوانده می­شود به دمای ست پویت هشدار یخ زدگی برسد، آنگاه کنترلر از کارکرد سیکل تبرید خود داری خواهد کرد، بطوری که کمپرسور ها و فن ها خاموش شده، سیکل به حالت توقف رفته تا زمانی که دمای آب خروجی از دمای SPT (Set point )+Diff بالاتر برود.

در صورتی دبی آب چیلد واتر کاهش بیابد و یا پمپ های چیلر دچار ایراد گردد این آلارم ایجاد میگردد. همچنین در صورت گرفتگی صافی های پمپ ها یا صافی ورودی به چیلر باعث کاهش دبی چیلر میگردد.

در این آلارم رفتن دستگاه به حالت آماده به کار و سپس روشن شدن دستگاه، پس از ریست کردن دستگاه به صورت دستی صورت خواهد پذیرفت. این آلارم در تمامی حالات دستگاه، چه در زمان آماده به کار و چه در زمان کارکرد دستگاه فعال می­باشد.

 

  •  آلارم پرشر سوئیچ فشار بالا High Pressure Switch Alarm:

این آلارم، فشار بالای خط دیسشارژ ناشی از سوییچ حفاظتی فشار بالای خط دیسشارژ می باشد. این سوییچ از نظر تقدم بعد از سنسور فشار، در صورتی که سنسور به هر دلیلی عمل نکند وارد مدار شده و از آسیب رسیدن به کمپرسور و خط جلوگیری خواهد کرد. این آلارم در چیلرهای تراکمی آب خنک عموما به دلیل گرفتگی و عدم اسید شویی چیلر و در چیلرهای کندانسور هوایی به دلیل کثیفی کویل های کندانسور یا خرابی فن های آن پدید میاید.

 
 

سوییچ­های خط فشار بالا، به طور Normal Close بوده و در صورت بالا رفتن فشار تا حد SPT، تیغه باز شده و مانع از رسیدن سیگنال کنترلی به پورت مربوطه می­شود. پس از آن که سیکل خاموش شد، تا پایین آمدن فشار تا حد SPT+DIFF، سوییچ در وضعیت open خواهد ماند و اجازه روشن شدن مجدد دستگاه داده نخواهد شد.

ریست شدن سیکل پس از رخداد این آلارم به صورت دستی می­باشد. قطعه که این آلارم سنجش میکند عموما kp5 دانفوس میباشد.

منبع: سایت به فیکس

 

 



نویسنده :
بازدید : 789
شنبه 4 ارديبهشت 1400 - 14:20
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: